Lite mer av Mycket mer

26 Jun

De här dagarna är det romanen som gäller, romanen som jag och min förläggare Cecilia tycker ska komma hösten 2015. Fortsättningen på Lite mer än en kram som kommer om två månader. Det går lite långsamt, men det går framåt. Och jag har hösten på mig också.

”Gör du något annat? Det är bra att hålla sig i form.”
”Jag har ju Tanja”, sa jag.

Josephine såg inte ut som om hon tyckte att det räckte. Jag såg Manne gå mot omklädningsrummet, tänkte på vårt möte dagen innan. (Jag tänkte på att han snart skulle klä av sig därinne också men jag ruskade bort tanken medsamma.)
”Jag … springer också.”
Jag ljög. Men Josephine log.
”Men det är ju bra! Springer du tillsammans med någon?”
”Nä”, sa jag. ”Men jag tror jag ska börja med det.”
”Det kan nog vara en bra idé. Man blir lite sparrad då.”
Jag gick för att byta om. Det kanske inte var någon dum idé att börja springa. Men tillsammans med vem då? Manne? Jag skrattade till lite för mig själv. Sedan slutade jag skratta. Det var en knäpp idé att springa med honom.
Men den var bra.

På måndag morgon ska jag prata barnlitteratur i Morgonpasset i P3. Jag tror jag får tillfälle att prata om Lite mer än en kram då också.

 

