Bok nr 48 (och kanske 49)

16 Apr

Femte boken om Max (eller andra om man så vill) är antagen. Hurra! Det blir min fyrtioåttonde bok. Kommer hösten 2015, på Nypon förlag.

Idag skriver jag på tredje boken om Vanja och Livia. De passar ett barn som de (i alla fall Livia) är övertygade om är besatt av en demon.

Men det var inte Jonnas föräldrar. Det var Livia. Hon hade sin ryggsäck med sig.
– Det är helt otroligt! sa hon.
– Vadå? sa jag.
– Husnumret! De bor på Lindvägen 66b.
– Det är väl inget konstigt, sa jag. Jag bor på Lindvägen 66a.
– Men kolla!

 Livia plockade fram ett papper och en penna. Och skrev på pappret:
66b
– Ser du? frågade hon.

– Ser vadå?
Jag fattade ingenting.
– Det ser ut som 666!
Jag tittade på pappret. Hon hade rätt. Men mest för att hon böjt lite på bokstaven b.
– Jaha? sa jag.
– Men fattar du inte!
Livia såg överlycklig ut.
– 666 är Djävulens nummer!

