Fnissattacker och lyfta ögonbryn

9 Apr

trollericoverSå roligt att höra att mina böcker läses och diskuteras ute på skolorna, även de böcker som har några år på nacken. Lisa på bloggen I skolbibblan skriver om hur hon och hennes fjärdeklassare läser Som trolleri:
”Eleverna i min grupp har inte bara drabbats av läsfeber utan även av flera fnissattacker, skämsrodnad och ögonbryn lyfta upp till hårfästet vid särskilt knepiga eller knäppa stycken. Men de knäckte bokens hemlighet redan efter några kapitel, listiga som de är.”

Idag åker jag till Tjörn för två dagars författarbesök hos tvåorna där. Det är inte så ofta jag träffar lågstadieelever nuförtiden, så det ska bli kul, också med tanke på att eleverna precis har sett föreställningen Pappa, var är du? Vem vet, kanske kan jag själv lyckas se den en gång till …

