Star Wars

3 Apr

Det är lite Star Wars här hemma just nu. Först skrev jag Trasig, Unga poeters sällskap och Inte vara utan. Sedan skrev jag Men jag är kär i henne som utspelar sig före de andra tre böckerna. Och nu skriver jag del två och inser att det blir en till. Så var det ju med Star Wars också, först kom del 4-6, sedan 1-3. Inga jämförelser med Star Wars i övrigt dock …

Hannas mamma frågar mig en massa saker. Om min familj. Om skolan. Om vad jag har valt till gymnasiet.
– Mamma, säger Hanna.
– Vadå? säger Hannas mamma. Jag vill bara veta vem min dotter är ihop med.
Det känns konstigt när hon säger så där. Ihop. Men det är sant. Jag och Hanna är ihop. Hon är min flickvän. Jag är hennes pojkvän.
Det borde inte kännas konstigt.

Och så har jag fått veta att jag ska vara med i en antologi nästa år. För lågstadiet. Kanske blir det medverkan i två antologier nästa år. Men de är hemliga båda två, än så länge. Så jag säger inte mer.

Ett svar to “Star Wars”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Bok nr 48 (och kanske 49) | Mårten Melin - 16 april 2014

    […] boken om Max (eller andra om man så vill) är antagen. Hurra! Det blir min fyrtioåttonde bok. Kommer hösten 2015, på Nypon […]

Kommentarer inaktiverade.

