SVT älskar min bok

11 Feb

Liksom_C1Idag recenserade Magnus Utvik Liksom helt magiskt i SVT Gomorron och sa att han älskade min bok … Det kan väl inte bli bättre? Kolla på klippet här!

Och Carolina Landin på LitteraturMagazinet tycker jag är helt magisk:
”Mina två favoriter måste bli berättelsen om älvan som smyger sig in i människopojkens sovrum (det är han som är trettonåringen i den här berättelsen) och raskt hånglar upp honom (Melin räds definitivt inte att skriva om sex för barn *tips: serien om Måns och Emma*), och berättelsen med ett Dr Jekyll och Mr Hyde-motiv. Åh, den är riktigt bra, och handlar om att kunna strunta i att vara snäll och ordentlig för en gångs skull och i stället få släppa lös allt det där man kanske drömmer om att göra men aldrig normalt skulle våga.”

Roligt att boken blir så tokhyllad förstås, och roligt att Magnus Utvik är påläst och påpekar att noveller för barn inte är det vanligaste. Nu har det blivit lite vanligare. Jag kanske skulle försöka få göra en novellsamling till?

Ett svar to “SVT älskar min bok”

  1. vindelalvan 11 februari 2014 den 8:51 e m #

    Reblogga detta på Nyanlända i Lappland and commented:
    Vi är många som gillar Mårten Melin. Punkt.

Kommentarer inaktiverade.

