Musikhjalpen

8 Jan

musikhjalpenEn bok skriven av 48 (!) barn- och ungdomsbokförfattare är på gång – i ett enda, handtextat, exemplar. Det är en julsaga som såldes för sjutton tusen kronor tror jag att det var, till musikhjälpens insamling 2013. Petrus Dahlin började, och jag var tvåa. Lite skönt att inte behöva sätta tonen, men ändå inte ha en massa text att förhålla sig till … Jag stoppade in några nya karaktärer i historien. Och en husbåt. Några av Petrus vackert textade ord överst och sedan mina (jag gör så gott jag kan!) syns på bilden. Idag postar jag vidare boken till Kristina Sjögren. Blir den klar till julen 2014, tro?

nätbokhandlarna ligger nu alla tre böcker som jag ger ut i vår. Samtliga kommer i januari och jag ser fram emot att hålla dem alla i handen – ja, den första fick jag redan före jul, men det ska bli kul att visa upp den i Linköping nästa vecka när jag gör årets första författarbesök. Kanske hinner jag få de andra böckerna också innan dess?

Det kommer hända mycket roligt i år, jag vet inte vad jag ser fram emot mest. Litteraturfestivalen i Reykjavik, kanske. Eller utgivningen av Lite mer än en kram i höst, för det tror jag kan bli intressant. Samt att se vad jag skriver i år. God fortsättning!

