Mårten i Danmark

2 Dec

forvandlet_C1I lördags hämtade jag mina två exemplar av Forvandlet, alltså Förvandlad utgiven i Danmark. Det var fint att se att Turbine kostat på silverfolie på omslaget. Nu håller jag bara tummarna för att de vill ge ut fortsättningarna Jag är Love och Pixis bok också …

Att få böcker översatta är förstås fantastiskt roligt. Engelska vore kalas så klart. Men det verkar som om en av mina böcker snart kommer på ett annat (och för mina böcker nytt) språk. Jag säger till när kontraktet är underskrivet!

2 svar to “Mårten i Danmark”

  1. Hanna Klockars 07 april 2014 den 8:21 e m #

    Hej,
    Min son fick Förvandlad i läsläxa för några månader sedan. Det var den bästa ungdomsbok vi någonsin läst. Både sonen och jag ville bara fortsätta läsa, och det är ett väldigt bra betyg med tanke på att min son har dyslexi och inte precis njuter av läsning i vanliga fall. Nu vill vi köpa och läsa alla tre delarna, och undrar om de kommer i någon form av samlingsutgåva?
    Tack för en fantastisk bok. Keep it up!
    Vänliga hälsningar /Hanna

    • Mårten 09 april 2014 den 8:10 f m #

      Så glad jag blir, Hanna. Att din son gillade boken är den bästa belöningen jag kan få som författare. Lustigt att du nämner en samlingsutgåva, Förvandlad är ju slutsåld så jag förslog mitt förlag så sent som i måndags att de borde ge ut en pocket med alla tre delarna. Kanske blir det så! Tack så mycket för ditt trevliga meddelande och hälsa sonen!

Kommentarer inaktiverade.

