Dotterns favoritförfattare

22 Nov

Jag blir väldigt arg när jag läser vad den där korkade pappan sa. Men glad över att kunna hjälpa till, på mitt sätt. Läs själva Malin Wollins krönika om att få barnen att läsa:
Härom kvällen kom jag in i min dotters rum och sa godnatt.
”Du kan väl läsa den här boken” sa jag och plockade ut ett exemplar från hennes bokhylla.
”Den har jag redan läst” sa hon.
Och jag fick skärpa mig väldigt mycket för att inte låta:
”HAR DU? ÅÅÅHH SÅ GLAD JAG BLIR!”
Istället lyssnade jag när hon berättade om sin favoritförfattare, Mårten Melin, och att hon ville ha fler böcker av honom.
”Okej” sa jag neutralt och gick ut till Joachim, gjorde en high five och började gråta.
Kämpa kämpa kämpa. En dag lossnar det och då öppnas den.
Porten till precis allt.”

High five, verkligen!

