Typ det häftigaste jag varit med om

11 Nov

dock1Förra veckan besökte jag Abellis magiska teater som nästa år sätter upp min berättelse Pappa, var är du? som dockteater. Anders och Fatima Olsson hade precis börjat repetera pjäsen, men jag tyckte ändå det var typ det häftigaste jag varit med om! Vad ska jag då inte tycka när jag ser den färdiga föreställningen? Dockmakare Thomas Lundqvist har verkligen gått igång på skräcktemat som Pappa bjuder på. Det finns inte ord för hur fina och fiffiga dockorna är! På första bilden syns jag med huvudpersonen Magda, på den andra bilden syns Anders och Fatima tillsammans med henne och två andra av föreställningens dockor. Det här blir en föreställning att minnas …

Det var sommaren 2011 i samband med Barnkörveckan på Fårö som jag träffade Abellisteatern första gången. De spelar ofta i sin fina buss med plats för både scen och publik.

dock2Premiär av Pappa, var är du? blir det i mitten av februari. Den kommer att spelas för allmänheten samt skolklasser F-6. Räkna med att det blir fler blogginlägg om detta!

