Hjälten kommer i januari

8 Nov

hjalten_C1Den här veckan har det hänt mycket i mitt författarliv (och då har jag ändå knappt skrivit en rad) men en rolig sak är att jag kan visa omslaget till min och Jimmy Wallins första bok Hjälten. Boken är något alldeles nytt, en bilderbok för mellanstadiebarn. Och samtidigt en ordbok! Berättelsen är ordlös men på varje uppslag finns detaljer från den stora bilden plus en förklaring vad det heter/kallas/är. Boken kommer att bli hur fin som helst och det är ju inte så konstigt när det är Jimmy som illustrerar. Hjälten kommer i januari på Nypon förlag och följs av Vännen i augusti.

Nästa vecka blir det fler goda nyheter. Trevlig helg!

2 svar to “Hjälten kommer i januari”

  1. lenamolin2013 08 november 2013 den 10:54 e m #

    Spännande! Ser fram emot flera lättlästa böcker och ännu mer ser jag fram emot din novellsamling Mårten. Den kommer att vara till stor nytta och lust för mina bokprat på biblioteket.

    • Mårten 09 november 2013 den 9:29 e m #

      Så kul! Novellsamlingen är min bästa bok …

Kommentarer inaktiverade.

