Liksom helt magisk baksidestext

17 Okt

Så här blir baksidestexten till min novellsamling Liksom helt magiskt, kommer på Rabén & Sjögren i januari:

Jag tittade på mannen bredvid honom. Och rös till. Mannen som Elias stod och fiskade med var hans pappa Olof. Han hade varit död i två år.

En hamnar på en tågresa med Döden.
En tar sig in i andras drömmar – och mardrömmar.
En får hångla med en älva.

Tolv berättelser.
Tolv trettonåringar.
Tolv olika öden.

Mårten Melin nominerades till Augustpriset 2012.

”Piggt som kvicksilver.”
Dagens Nyheter om Pixis bok.
”En pirrig, fantasieggande skräckroman med massor av kärlek.”
Aftonbladet om Jag är Love.

Jag måste erkänna att jag själv blir ganska sugen på att läsa den här boken …!

3 svar to “Liksom helt magisk baksidestext”

  1. Boktjuven Ingerun 17 oktober 2013 den 12:01 e m #

    Jag å!

  2. prickigapaula 17 oktober 2013 den 1:43 e m #

    längtar till januari nu.

  3. Mårten 17 oktober 2013 den 2:19 e m #

    Tack för pepp! Hoppas kunna visa omslaget snart också, det är grymt fint.

Kommentarer inaktiverade.

