Jag är ett litet liv öppnar upp

16 Okt

jagarettlitetliv_C1Bokunge skriver om Jag är ett litet liv:
”Melins ordkonst rymmer faktiskt det mesta i ett liv. Både det fina som bubblar och sånt som skaver i magen. Dikterna är korta och kärnfulla. Frågar, ifrågasätter och tröstar. Och kanske framför allt, tillåter det oväntade – ger läsaren nya perspektiv. Ta tillexempel dikten Förlåt där “någon” som “sa något dumt till dig” visar sig vara diktens jag. Melin tar sin läsare på allvar och arbetar utifrån ett tydligt barnperspektiv. Här får du fundera. Plötsligt befinner du dig i rymden, eller promenerar igenom en ljus vårdag som ändå känns mörk. Ja, orden öppnar upp för nya världar.”

Efter en sådan fin recension blir jag verkligen sugen på att skriva! Så jag tror jag tar och gör det nu …

