Pixi stannar kvar

24 Sep

Pixisbok_C1Idag har jag avslutat åtta dagars författarbesök (på två och en halv vecka) hos mestadels femmor i Malmö. Utmattande – men fantastiskt roligt! Roligt är det också att Johanna Svensson väljer Pixis bok till Book of the Month på IES Bromma Library blog och skriver så här fint:
”Redan från första kapitlet blev jag otroligt rörd av Pixis historia. Det är väldigt lätt att relatera till hennes saknad och känsla att inte höra hemma. Men att få följa Pixis resa till att hitta sig själv är samtidigt väldigt givande, vilket det hade varit även utan det magiska. På tal om vilket, så tillför de magiska elementen mycket för underhållningsvärdet och gör verkligen att boken står ut från andra böcker om sorg eller utanförskap. I och med det något tyngre temat av sorg och saknad är den dock inte fullt så lättsinnig som ”Jag är Love” även det finns en hel del rolig dialog. Jag tyckte om ”Jag är Love” som också handlar mycket om att inte riktigt passa in, men jag tror att Pixis bok kommer att stanna med mig mycket längre.”

KattenNilsDen här veckan är det Bok & bibliotek i Göteborg (eller Bokmässan som den också kallas). Jag tror säkert jag varit där tjugo gånger, men eftersom ingen drar i mig i år och vill ha med mig på något seminarium eller monterprat så passade det fint att stanna hemma. Jag siktar på nästa år istället. Men jag hade gärna varit med när mina vänner Johanna Kristiansson och Joakim Gunnarsson tar emot Seriefrämjandets pris Unghunden för sin serie Katten Nils. Jag säger grattis här istället!

Och grattis till min blogg – det här är inlägg nummer femhundra!

4 svar to “Pixi stannar kvar”

  1. Boktjuven Ingerun 25 september 2013 den 10:40 f m #

    Grattis bloggen!

    • Mårten 25 september 2013 den 8:54 e m #

      Tack snälla boktjuven!

  2. Thomas/Elvis Today 25 september 2013 den 7:01 e m #

    Grattis till 500 inlägg, ser fram mot minst 500 till!

    • Mårten 25 september 2013 den 8:54 e m #

      En bugar och tackar!

Kommentarer inaktiverade.

