Tack till mig

29 Aug

Kram_C1Romanskrivandet fortsätter! Det är märkligt att skriva, när jag gör det har jag oftast ingen aning om det är bra eller dåligt. Och allt är liksom på spekulation, jag vet inte om det kommer att gå att sälja eller inte …

”Kan du prata lite tystare?”
Moa såg fundersam ut.
”Man borde fan ringa polisen. Eller BRIS eller något.”
Det var inte likt Moa att bry sig så mycket om mig.
”Om jag får säg…”
”Du är bara tolv år!”
”Tretton faktiskt.”
”Ett barn!”
”Men varför är du arg på mig då?” sa jag.
Moa blev tyst i några sekunder. Hon tittade bort. Sedan på mig igen.
”Du borde fan veta bättre”, sa hon till slut.

tomblafagelnSå damp den här fina boken ner i brevlådan igår! Signerad dessutom, och med ett tack till bland annat mig på tacksidan. Det kändes stort. 2009-2010 gick jag Skrivpedagogutbildningen på Skurups folkhögskola. Då gjorde jag en liten praktik och gav Susanna en extrahandledning. Väldigt lärorikt. Så här skrev jag på bloggen 19 mars 2010: ”Skrivpedagogutbildningen jag går på lider nästan mot sitt slut (nå, det var väl att ta i, ett par månader är det kvar). Jag har haft en väldigt rolig praktik där jag handlett en mycket duktig författare på Författarskolan i Lund, Susanna Nissinen. När hennes bok kommer (för det räknar jag kallt med att den gör!) ska ni absolut läsa den! Och kom ihåg att det var här ni läste om den först …”

Tack för boken, Susanna!

