Välkommen, höst

19 Aug

martenEfter fem veckor ledigt är det dags att jobba igen. Och vad passar bättre än att börja första arbetsveckan med ett blogginlägg? Det ser ut att hända mycket roligt i höst, och en sak (eller tre, rättare sagt) har redan hänt: tre nya böcker på Nypon förlag har kommit ut: Så grymt skönt, Vild kvast och H som i häxa. Tack vare Annette på Nypon har jag redan sett två BTJ-recensioner, och dem kommer ni också att få läsa senare i veckan.

En sommarintervju har publicerats på Lina Arvidssons blogg, Lina har intervjuat hur många skrivande människor som helst i sommar och det är verkligen roligt att läsa vad alla har svarat. Jag och Lina läste Skrivpedagogutbildningen på Skurups folkhögskola för några år sedan. Jag tyckte jag svarade fiffigt på en fråga i alla fall:

Du skriver för barn och unga. Finns det något särskilt man behöver tänka på när man gör det?
Jag har egentligen inget att jämföra med eftersom jag inte skriver för vuxna. Jag funderar mer på om det är något särskilt man behöver tänka på när man skriver för vuxna.”

Jag kan också stolt meddela att jag eliminerat all reklam som tydligen dök upp här på bloggen ibland (jag som inloggad såg den inte). Så skulle det dyka upp något sådant, var snäll och säg till mig.

Välkommen, höst!

2 svar to “Välkommen, höst”

  1. Anonym 09 juli 2014 den 6:13 e m #

    jag vill ha sjunde boken om måns och emma

    • Mårten 10 juli 2014 den 9:21 e m #

      Fråga efter den på biblioteket, boken kom i januari i år!

Kommentarer inaktiverade.

