Julnovell till KP – igen

28 Jun

kpEminenta tidskriften KP har återigen beställt en julnovell av mig (min förra var med i nummer 17/2011). Den här gången kommer den först hamna på deras webbbsida i september för att sedan publiceras i papperstidningen i december (nummer 18/2013). Anledningen till det vet jag inte om jag får berätta så jag låter bli. Men ni får läsa en liten, liten bit av den redan nu (det är verkligen märkligt att skriva julnoveller i juni men säkert inte helt ovanligt):

Syrran kom ut. Hon tyckte synd om mig. Men kunde inte göra något.
”Jag smällde mina sista pengar på den här”, sa hon och klappade boken i sin påse. ”Jag har bara en tia kvar.”
Det snurrade i skallen. Borde jag gå till polisen? För tvåhundra? De skulle knappast sätta igång blåsirenerna för så lite. Och jag orkade inte gå dit. Jag ville bara hem.

2 svar to “Julnovell till KP – igen”

  1. Anonym 29 juni 2013 den 2:37 e m #

    Blåsirenerna? Kontaminasammanblandning eller nysvenska? Låter kul i varje fall!

    Författarfar

    • Mårten 29 juni 2013 den 3:49 e m #

      Ja, det var väl fint?

Kommentarer inaktiverade.

