Mer om Skogsbingelskolan

24 Jun

forvandlad_C1Två nya blogginlägg om Skogsbingelskolan! Sandra på Sandras läslogg har läst Förvandlad:
”Åh, denna bok gillade jag jättemycket! Den har varit lite svårutlånad och del två och tre har lånats ut betydligt snabbare och jag misstänker att det till stor del beror på att omslagen är mer tilltalande på de två senare. Baksidetexten har dock oftast räckt för att kränga ut även denna även om jag själv tidigare inte har läst den, men nu har jag det och längtar redan efter att få läsa de övriga två. Jag gillar att Måns inte är vad jag själv först trodde och jag gillar monsterskoleidén. Man vill ju ha en bok om varje elev ju! Vilka öden! Trist att tredje delen sägs vara den sista.”

Och Helena på Barnboksprat har läst Pixis bok:
”Stora frågor, besvärliga känslor, massor av övernaturligheter och fantasifulla lustigheter. Melinska dikter naturligt invävda i berättelsen, i och med Pixis bok. En bra avslutning för Monsterskolan-serien, som för min del gärna hade kunnat fortsätta i några böcker till.”

Pixisbok_C1Ja, det är ju ett gott betyg att man vill läsa mer … Men jag hoppas att även om man vill ha fler böcker om Monsterskolan kommer att vilja läsa mina kommande böcker. Jag tror att man kommer att känna igen sig, även om det är nya figurer och miljöer. Och så är det ju den där serien jag skrivit också …

