Pappa, var är du? blir dockteater

20 Jun

pappa_abellisDet här är så otroligt häftigt! Abellis magiska teater gör dockteater av Pappa, var är du? som kom ut på Nypon med bilder av Jonas Andersson 2012. Dockorna görs av Thomas Lundqvist och dockspelare är Anders och Fatima Olsson. Premiär blir våren 2014.

Jag träffade Anders och Fatima på Fårö 2011 där vi deltog i Fårö barnkörvecka. Jag föreslog att det skulle passa att spela något läskigt i den fina bussen där deras teaterpjäser spelas. Anders och Fatima undrade om jag hade något som skulle kunna passa … och det hade jag visst.

Annat roligt på gång är att jag och Jimmy Wallin gör två böcker på Nypon nästa år. De kommer bli något alldeles speciellt! Det blir mer info vad det lider, men första boken heter Hjälten och den andra Vännen.

