Barnboksfrukost

3 Maj

Back CameraIgår var jag på blixtvisit i Stockholm, det var barnboksfrukost på Rabén & Sjögren! Jag har varit där tre vårar i rad och Mårten Sandén har varit där alla gånger också, medan alla andra har varit nya … Supertrevligt var det i alla fall, jag blev väldigt nyfiken på (och har redan läst) Rebecka Åhlunds Flickan på tavlan (som var riktigt bra!) och snart ska jag sätta igång med Ingelin Angerborns senaste, Tredje tecknet, som jag också fick med mig hem (Ingelin var dock inte där). Och Mårtens nya! Själv pratade jag om Pixis bok och hoppas att jag sa något mer intelligenta saker än det som Sofia citerade på Rabén & Sjögrens hemsida … Här har också Kerstin på Boktipsbloggen skrivit om frukosten. Kul att träffa alla trevliga människor på förlaget också!

Innan jag åkte hem hann jag lämna ett exemplar av Unga poeters sällskap till Ingemar Fasth, som jobbar på Kulturhuset. Ingemar hade hand om Unga Poeters sällskap på just Kulturhuset för 20 år sedan, och boken är också tillägnad honom. Det roliga var att när vi stod och pratade upptäckte Ingemar att ett ex av boken stod på hyllan bakom honom, på biblioteket inne på Kulturhuset!

