Monsterskolan fyra i Bokjuryn – och på danska

23 Apr

loveC1Varje år röstar Sveriges barn på sina favoritböcker i Bokjuryn. I år har 33 000 barn röstat i olika kategorier och Jag är Love kom fyra i sin, böcker för 9-12-åringarna. Hurra! (Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är lite märkligt att vare sig Som trolleri (2010) eller Förvandlad (2011) kom med på tio-i-topp, när Jävla Lucia (2007) och Amor anfaller! (2008) gjorde det. Och så den här då, och ganska högt.)

And here’s some more great news! Förvandlad kommer på danska. I Danmark! Det är förlaget Turbine som ger ut, kanske redan till hösten. Mitt förra danska förlag la ner för ett par år sedan, så det är toppen att få en roman utgiven i Danmark igen, halvdansk som jag är. Och det finns ju två delar till, hoppas de vill ha dem också …

4 svar to “Monsterskolan fyra i Bokjuryn – och på danska”

  1. Raouf 19 maj 2013 den 12:19 e m #

    hej, jag undrar om du kan svara på min fråga om vad sidan 139-175 handlar om?

  2. Mårten 23 maj 2013 den 9:24 f m #

    Hej Raouf, jag blir väldigt nyfiken på varför du vill veta det? Hann du inte läsa dem? Jag kan inte skriva det här för då kanske någon läser det som vill läsa boken … och det vore ju inte schyst.

  3. klass 5 28 maj 2013 den 7:48 f m #

    Hej Mårten!
    Din bok ”Förvandlad” är sjukt bra! Boken hade en bra handling och det var många spännande äventyr i den. När vi slutade läsa ville man hela tiden veta mer!
    Du berättar bra och det var lätt att se personerna och händelserna framför sig. Några i klassen tyckte att det var roligt att Felicia anföll hunden när hon var katt. Det kändes lite ovanligt men ändå trovärdigt eftersom hon var så stor. Boken var lagom lång, den slutade spännande och vi blev sugna på att läsa fler böcker om Monsterskolan.
    Tack för att du skriver så bra!
    Hälsningar
    klass 5, Månsaboskolan, Svalöv

    • Mårten 28 maj 2013 den 3:02 e m #

      Hej Klass 5!
      Vad kul att ni vill läsa de andra böckerna också, Jag är Love och Pixis bok. Hoppas ni gillar dem lika mycket! Ha det bra allihopa!

Kommentarer inaktiverade.

