Mårten i Helsingfors

19 Apr

helsingforsNu är jag hemma från Helsingfors! På Kulturkontakt Nord i centrala Helsingfors träffade jag både fyror och sexor och pratade och skrev med eleverna. Jättekul! Stort tack till Camilla och Tarja som bjöd in mig. Stan kanske inte visade sig från sin bästa sida (mycket smutsig snö) men det är verkligen intressant att få komma utanför Sveriges gränser och prata böcker och skrivande. Tidigare har jag varit i Reykjavik, München samt Sandnes och Kristiansand.

Imorgon blir det Litteralund och en femtio minuter lång skrivarverkstad. Något litet hinner vi väl med! Det är i alla fall inte långt, knappt fem minuters promenad från där jag bor …

2 svar to “Mårten i Helsingfors”

  1. Boktjuven 20 april 2013 den 10:25 f m #

    Jag blir lite nyfiken på en sak.Träffade du enbart finlandssvenska barn? Om inte – pratade ni på svenska eller engelska?

    • Mårten 21 april 2013 den 6:56 e m #

      Ja, barnen hade svenska som huvudspråk. Fast finsk svenska och svensk svenska kan ju skilja lite ibland!

Kommentarer inaktiverade.

