Litteraturveckan i Göteborg

7 Apr

Idag åker jag till Göteborg och Litteraturveckan som hålls där varje år. Det är (nästan) hela stadens årets författarbesök på en och samma vecka, så det är rätt många barn- och ungdomsbokförfattare i stan, bland annat jag då. Förutom att besöka skolklasser ska jag delta i en utbudskväll där jag (och di andra) har fyra minuter på sig att presentera sig, så det gäller att välja sina ord! Jag ska också delta i KLIV 3.0 som är ”ett projekt som undersöker hur skolan och kulturlivet kan samverka för att öka elevers lärande”, där ska jag träffa pedagoger och bibliotekarier. Det ska bli superkul! En och annan kollega går nog inte att undvika att träffa i veckan heller … (Jag är med tre dagar.)

På torsdag åker jag till The Reef i Fredrikshavn men det är en annan historia.

