Djup Pixi

26 Mar

Pixisbok_C1Boktipsbloggen skriver Katarina om Pixis bok:
”Mårten Melin skriver sådär spännade så att man inte vill lägga i från sig boken. Nu är har han skrivit Pixis bok som är en fristående fortsättning på Jag är Love och Förvandlad. Man måste inte ha läst de tidigare böckerna, men har man gjort det kommer man känna igen flera personer och platsen. — Jag sträckläste Pixis bok. Den är spännnande och jag gillar alla övernaturliga inslag men ändå känns boken realistisk. Berättelsen får också ett visst djup i och med Pixis funderingar. Läs den!”

Och Ingerun på Boktjuven ger boken 4+ i betyg och skriver:
”Boken griper tag i mig och jag vill bara läsa och läsa. Jag tycker att idén är så genial – det blir som tvärtom med någon som vill dö och dessutom har facit. Ett spännande tankeexperiment. Boken är på vissa vis ganska avancerad för åldersgruppen, i alla fall i den yngre delen. Då tänker jag både på temat med döden och på det faktum att den har ett lite öppet slut med olika tolkningsmöjligheter. Man får inte riktigt veta hur det går tycker jag. — Det är slutet som jag inte riktigt kan bestämma vad jag tycker om, och det är det som gör att jag inte sätter betyg 5. Kanske är det bara ovant. Detta är nog ändå den Monster-skola bok som jag har gått och tänkt på mest efter jag läste boken.”

Skånska Dagbladet publicerade en intervju med mig för ett par veckor sedan, klicka Skånska Dagbladet så kan du läsa!

