Yvig och vildsint Pixi

25 Mar

Pixisbok_C1Sundsvalls Tidning är först ut av dagstidningarna att skriva om Pixis bok (första recensionsdag är idag). Susanne Holmlund skriver:
”Drivet i boken är förstås vad som hänt Pixi och vad morbror Ola har gjort som är så otillåtet, och den är bra skriven, enkelt och med flyt. — Likaså kan berättelsen här och var kännas något rörig – kanske är det en fördel att ha läst föregångarna. Samtidigt är den, om än lite yvig och vildsint, och en sympatisk och uppmuntrande historia om vänskap, om en skola som tycks vara en ficka i tiden där man kan komma i kapp, växa och mogna och om att ge upp men kunna komma igen och ta nya tag.”

Det är mestadels roligt att läsa recensioner, jag ler mest om någon inte gillar boken. Alla kan ju inte gilla allt och jag vet att många gillar mina böcker. Fast ibland undrar jag om jag blir sämre och sämre. Jag som trodde man blev bättre ju mer man gör något! Kolla här:

”Är inte jätteförtjust i språket och gillade Melins förra bok, Jävla Lucia, bättre.”
(Om Amor anfaller!)

”Lite för ytlig historia och inte lika bra som boken ”Som trolleri”.”
(Om Förvandlad)

”Även om jag nog tycker att Förvandlad var snäppet bättre så gillar jag Jag är Love starkt.”
(Om Jag är Love)

”Egentligen är jag inte säker på att Pixis bok är lika bra som Förvandlad och Jag är Love”
(Om Pixis bok)

Hahaha!

2 svar to “Yvig och vildsint Pixi”

  1. Boktjuven 25 mars 2013 den 10:31 f m #

    🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. DN gillar Pixi | Mårten Melin - 04 maj 2013

    […] det där med att det inte är lika bra som innan har jag ju skrivit om tidigare … Men det struntar jag i! DN gillar, efter tio års författarskap. […]

Kommentarer inaktiverade.

