Mer om Skogsbingelskolan?

21 Mar

Pixisbok_C1Carolina på Carolina läser har läst Pixis bok:
”Det som lockar mig så att läsa vidare när jag läser om Pixi är mycket det att jag vill veta vad det är som har hänt med henne. Jo, jag förstår att hon dog. Men vad hände sen, då? Och så vill jag veta mer om alla eleverna på Skogsbingelskolan. — Även om Pixis bok ska vara fristående så tycker jag nog att man behöver ha läst Förvandlad och Loves bok först, för det är alltså en hel del folk som har varit med i dem och som nu kommer igen och det känns lite roligare om man redan från början vet vilka de är och vilka deras särskilda egenskaper är. Hella, Satans dotter, till exempel. Och spökflickan Jenny. Ah, men bäste herr Melin! Kan vi inte få en bok till om Skogsbingelskolan? Någon blyg tjej från De Underjordiska kunde väl få börja där? Eller Skogsfruns dotter? Eller Odens barnbarn eller nåt??”

Låter spännande alltihop … Men nej, det blir inget mer om skolan. Men det kommer andra böcker. Det kommer säkert hända liknande konstiga saker i dem. Det där med Odens barnbarn tror jag att jag skriver upp så länge!

Ett svar to “Mer om Skogsbingelskolan?”

  1. Anonym 15 juni 2014 den 8:50 f m #

    Det låter bra med Odens barnbarn!

Kommentarer inaktiverade.

