Mårten i Dalby … och i Sydsvenskan

7 Feb

Igår var jag i Dalby på författarbesök, närmare bestämt på Nyvångskolan. Och det var roligt! Det är det nästan alltid på författarbesök, men en extra skojig sak igår var att eleverna inte visste att jag skulle komma! De hade jobbat mycket med mina böcker, samlat information och gjort affischer och teckningar … och så bara dök jag upp liksom! En del såg rätt förvånade ut …

Sydsvenskan dök också upp och gjorde reportage. Ett väldigt bra sådant, läs själva:
”Vid lunchtid vet allihop hur enkla skrivövningar kan roa och inspirera.
– Det var kul att få träffa Mårten och få veta mer om hur man kan skriva, säger Elisabeth Hassel.
Mårten Melin får skriva autografer innan han åker hem till Lund.”

4 svar to “Mårten i Dalby … och i Sydsvenskan”

  1. Janina Kastevik 07 februari 2013 den 11:04 e m #

    Fint reportage!

    • Mårten 08 februari 2013 den 12:48 e m #

      Visst är det, ett av de bästa jag råkat ut för!

  2. Katarina Persson 25 mars 2013 den 1:24 e m #

    Tack för att du kom! Det blev en lyckad dag och det pratas fortfarande om ditt besök. Vi har nu läst ut Amor anfaller och alla barnen har fått skriva ”Amor anfaller 2”. Vill du att jag skickar dig någon? Hälsningar Katarina från Nyvångskolan i Dalby

    • Mårten 26 mars 2013 den 9:42 f m #

      Ja, det vore kul att läsa! Roligt att ni var nöjda och att ni jobbade vidare efteråt!

Kommentarer inaktiverade.

