Jobbardags

3 Jan

jagarvarlden_C1Ett nytt år, och dags att jobba igen efter ledigheten. Först och främst med novellsamlingen, där det börjar närma sig slutet … tror jag … Jag håller på med en tionde novell och har idén till den elfte. Och sedan är det bara en kvar! Om jag inte byter ut någon av de tidigare alltså.

Ingerun på Boktjuven har läst Amor anfaller! och skriver:
”En fartfylld kärleks och relationshistoria för yngre barn. Centralt är hur himla svårt det kan vara att säga till någon att man är kär i dem. Och inte är det så mycket lättare att säga till någon att man INTE är kär i hen heller! Den första av Mårten Melin jag har läst som är helt utan övernaturligheter(förutom poesi-samlingen ”Jag är världen”) men lika bra för det.”

Samma Boktjuven listar Jag är världen som en av de fem bästa böckerna hon läst under 2012. (De andra är Eld, Varma kroppar, Allt jag säger är sant och Elin under havet.) Hurra!

