Boktips från Mårten (och en sång)

10 Dec

PäronetJultider är boktipsartider, på Rabén & Sjögrens blogg tipsar jag om två böcker som förlaget inte gett ut … Läs mer här! Samma boktips finns på Adlibris också.

Och på Sofies bokblogg skriver jag ett gästinlägg, om Stephen Kings bok Carrie:
”Just nu skriver jag en novellsamling där varje novell ska handla om en specifik övernaturlig varelse: troll, mara, spöken och så vidare. Kanske ger jag mig på någon som kan utöva telekinesi också? Vi får se. Men den här boken kan säker lysa upp lite i decembermörkret. Det blir i alla fall en rejäl brasa på slutet.”

Och så fyllde jag år häromdagen, och då skrev mina syskon en ny text till John Fogertys Proud Mary som de framförde. Jag kan inte undanhålla er första versen (originalet börjar Left a good job in the city):
Lämna’ ett bra jobb på Bamse
Krösus på Egmont vill ej ha mig kvar
Jag har aldrig legat vaken och tänkt på
vad Bamse och hans vänner dom gör utan mig
Skriver nu på heltid
Mårten skriver egna böcker

Tack Karin, Staffan och Thomas!

Ett svar to “Boktips från Mårten (och en sång)”

  1. Thomas 10 december 2012 den 10:13 e m #

    Tack själv, Mårten!

Kommentarer inaktiverade.

