Uppskattad nominering

27 Nov

Helsingborgs Dagblad har visst skrivit om de till Augustpriset nominerade barn- och ungdomsböckerna, så här stod det om min bok (alltså samma dag som galan var):
”Att Mårten Melin
blir nominerad som poet och inte som romanförfattare kan tyckas vara ett udda val, speciellt som fantasyromanen ”Jag är Love” också vore värd en nominering. Men jag måste säga att jag uppskattar juryns val. Enbart dikten ”En klass, tjugosju önskningar” berättar mer om tonåren än en hel ungdomsroman ibland gör.”

Det var snällt sagt, men jag kan inte låta bli att störa mig en aning på det där med Jag är Love, för DN skrev något liknande också. Det hade varit trevligt att höra det innan nomineringarna, kanske i en recension? Men, men. Jag bugar och bockar för de fina orden.

Och i Sydsvenskan var det en fin artikel om Hegas. Läs den här.

