Stad i världen

27 Nov

Oj, vilken trevlig dag det var igår! Det är ju inte varje dag man är på augustgala. Och, nej jag vann ju inte, men en nominering till Augustpriset går inte av för hackor! Och när självaste Amanda Ooms håller hyllningstal till ens bok så känns det ju som om man vunnit … Tack till Anna, Agneta, Anna, Rod och Kinn som alla var med och hejade! Och ett stort grattis till Nina Ullmaja som tog hem Augustpriset för bästa barn/ungdomsbok! Nu ska jag strax ta tåget hem till Lund igen, faktiskt skönt också att det här är över så jag kan koncentrera mig på det jag ju verkligen gör: böcker.

Expressen gillar Jag är världen:
”Han visar med Hemingway-enkel syntax att unga aldrig har haft det som i dag. Och att unga alltid haft det som i dag. Döden, sorgen, ångern och oron bor i dem också.”

Och så funderar jag på vad jag tycker om det här. Vad tycker ni?

 

