Jag är underbar och klok

12 Nov

Boktipsbloggen är det idel lovord för Jag är världen:
”Nu förstår jag varför boken Jag är världen av Mårten Melin är nominerad till Augustpriset 2012. Läs den och så förstår du också. Den är fantastiskt fin med sina korta men åh så innehållsrika dikter! Helt enkel underbar och klok! Tänk att man med så få ord kan säga så mycket! — Jag blir så glad och överraskad att man kan skriva så enkelt, några korta ord, några få meningar och några få rader och få med så MYCKET! Hoppas boken vinner Augustpriset!!”

Annars har det varit en lång dag idag, från Lund till Kristiansand till Sandnes där jag nu pustar ut på Hotel Sverre. (Jag känner en enda norsk författare och han heter faktiskt Sverre!) Jag träffade tre klasser i Kristiansand och jag får erkänna att det var precis som att träffa en klass i Sverige. De förstod allt jag sa. Nästan i alla fall. Och jag förstod dem! Det är Foreningen Norden som arrangerar så elever i Norge får träffa svenska och danska författare och det är verkligen roligt (morsomt alltså) att få vara med i startfältet. Läs mer här!

