Novellsamling, någon?

5 Okt

Jag skriver just nu på en novell. Kanske till en kommande novellsamling? Jag gillar formatet, att inte ha så mycket plats och kanske också bara berätta en del av en hel historia. Här får du läsa lite:

– De håller fast mig! ropade jag. Säg till dem! Få dem att sluta!
– Vilka då? sa hon.
– Barnen, så klart! ropade jag.
Min huvudvärk blev värre.
– Vilka barn?
Julia såg sig omkring, vände sig mot alla de barn som stod runt omkring henne.
– Här är bara du och jag! utbrast hon.

4 svar to “Novellsamling, någon?”

  1. Jonas 06 oktober 2012 den 9:12 f m #

    Oooo! Spännande! Ja! Kan inte du skriva en spökbok som jag kan illustrera?

  2. Mårten 08 oktober 2012 den 9:03 f m #

    Tack för erbjudandet. Får se vad det landar …!

  3. annika.lindstrom@flen.se 16 november 2012 den 1:22 e m #

    Hej Mårten!

    Hur gör vi för att få dig till Bettna skola och vårt poesiprojekt? Vad kostar det?
    Mvh Annika Lindström

  4. Mårten 21 november 2012 den 11:25 f m #

    Hej Annika, ja det hade vi ju mejlväxling kring. Hoppas det fixar sig ändå!

Kommentarer inaktiverade.

