Pixicitat

20 Sep

Imorgon har jag sista dagen på ett sexdagarsengagemang, det är (mest) femmor i Malmö skolor som jag besökt förra veckan och denna. Men idag är jag ledig! Jag har precis avslutat redigeringen på min roman Pixis bok, ute i mars på Rabén & Sjögren. Jag tänkte ni skulle få se citaten som jag har i början av boken, som är där för att sätta en ton på något sätt:

I’m a leaf on a windy day
Pretty soon I’ll be blown away
How long will the wind blow?
Until I die
Brian Wilson

Nu är jag här igen
och jag tänker stå kvar
tills du kommer tillbaka

så vi kan fortsätta
som om ingenting hände,
som om du aldrig
gick härifrån.
Mårten Melin

Jag såg inte djupet framför mej, men jag visste att det fanns där. Och jag behövde bara ta ett steg ut i mörkret, så skulle allt vara över. Det skulle gå så fort.
Karl Lejon

