Roligt om utanförskap

16 Jul

Så fick Jag är Love ett mer positivt omdöme i Dagens Nyheter, denna gång av Lotta Olsson under rubriken ”8 bra nya böcker för mellanstadiebarn”: ”Andra delen om Skogsbingelskolan, som även kallas Monsterskolan, där det finns galler för vissa fönster. Dit kommer Love, vars stora problem är att alla blir kära i honom. Folk slåss bokstavligt talat om hans uppmärksamhet. Roligt om utanförskap, de upp-och-ned-vända parallellerna till andra diagnoser är självklara. Påminner om Rick Riordans böcker om Percy Jackson, halvguden.” Som jag inte har läst, men det kanske man borde göra.

Boken ligger också på Katarinas topplista på Barnens bibliotek och det är också roligt!

2 svar to “Roligt om utanförskap”

  1. sara 26 juli 2012 den 1:02 e m #

    Hej Sara heter jag. Jag har läst alla dina böcker och jag är inte mer än kär i de. Jag har nyss läst Jag är love. Gud vilken bra bok. Jag skulle ville bara säga om du någonsin tänker på att göra en film om (Jag är love). så vill jag var den som spelar skådespelare. SNÄLLA jag ber dig. ignorerar inte mig. TACK

  2. Mårten 07 augusti 2012 den 10:40 f m #

    Härligt att du gillar böckerna, Sara! Ja, visst vore det kul om Jag är Love blev film? Tyvärr är det inte jag som bestämmer det …

Kommentarer inaktiverade.

