Måns och Emma bok sex

24 Jun

Just det, den sjätte boken i serien om Måns och Emma är antagen! Det vore spännande om Grymt skönt blev Hcg-klassad … Kommer på Nypon, hösten 2013.

”Då hör jag något. Jag ser mig omkring. Det står någon utanför husvagnen. Det är mamman. Dörren till husvagnen är stängd. Det var den jag hörde.
Sedan märker jag att det har slutat regna. Emma drar snabbt upp baddräkten.
Vi tittar på varandra. Emma ser sur ut. Fast inte så länge. Snart ler hon.
Jag börjar skratta. Jag vet inte riktigt åt vad. Emma skrattar också.”

Jag har just nu elva böcker i piplinjen … Det kommer aldrig att hända igen, det är jag ganska säker på!

Nu väntar jag bara på något slags besked på de sjuttio sidor av Pixis bok som jag lämnat in. Sedan ska jag ha semester … Fast inte innan jag har skrivkurs på Malmö stadsbibliotek nästa vecka förstås. Och inte innan Barnens romanpris gått i radio. Lyssna måndag till torsdag, klockan 11.03 i P1!

