Inte utan både humor och driv, men

18 Jun

Aftonbladet tyckte Jag är Love var bland ”De fyra bästa böckerna just nu”. Det tycker inte Dagens Nyheter:
”I kölvattnet efter succéer som Twilight­serien och den svenska ”Cirkeln” kommer allt fler ungdomsböcker där övernaturliga huvudpersoner placeras mitt i verkligheten. — Också detta en roman som spänner över för mycket för att riktigt hålla ihop. Inte utan både humor och driv, men till slut blir det svårt att hålla både ordning på alla och samtidigt följa den allt lösare intrigen. Så här har vi två ungdomsböcker med gott humör och goda idéer men som borde dragits runt ett varv till på tangentbordet. Det är inte alltid bäst att smida medan trenden är het.”

Jag vill bara påpeka att Jag är Love inte är en ungdomsbok utan en barnbok och att jag skrev övernaturliga böcker före Cirkeln. Så det så. (Den andra boken som refereras till är Du kanske inte vet det, men Döden spelar faktiskt inte handboll av Linda Belanner och Fredrik Persson.) Nå, när DN skrev ner Som trolleri blev den nominerad till Barnens romanpris och fick Nils Holgersson-plaketten. Undrar vad det blir den här gången …? 😉

