Jag är fantastisk

15 Jun

TinaO skriver om Trasig och jag blir alldeles glad:
”Hur mycket kan man säga på 45 sidor? På 45 sidor med korta, luftiga rader, där en halv sida försvinner varje gång ett nytt kapitel börjar (alltså elva gånger)? Massor, visar det sig. — “Trasig” av Mårten Melin är en lättläst ungdomsbok från Hegas, ett av dessa förlag som jag lärt mig uppskatta så otroligt mycket under mina år som skolbibliotekarie. Jag uppskattar dem definitivt inte mindre nu, och Mårten Melin är inte något annat än helt enkelt fantastisk. Jag önskar så att det fanns fler författare som kan skriva ungdomsböcker på det sätt han gör.”

Ja, det finns ju bara en Mårten Melin … men det kommer ju i alla fall en fristående fortsättning på Trasig i januari som heter Unga Poeters Sällskap. Blir den hälften så uppskattad av TinaO som Trasig så är jag mer än nöjd!

TinaO hade också ett inlägg på sin blogg med titeln ”Han blev katt när han blev upprörd” och jag blev lite nyfiken … Jo, det var Måns från Förvandlad det var frågan om, även om ordet ”upprörd” snarare borde varit ”upphetsad” (det var ett citat från ett bokprat)!

3 svar to “Jag är fantastisk”

  1. TinaO 17 juni 2012 den 1:57 e m #

    Roligt att kunna ge något tillbaka! 🙂

    • Mårten 17 juni 2012 den 8:54 e m #

      Att få en så fin recension betyder mycket, tro mig!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Snabbsurfat « TinaO - 19 juni 2012

    […] veckans varmaste känsla är nog ändå att jag har lyckats glädja Mårten Melin. Det känns bra varje gång man lyckas ge något tillbaka till en författare som ger så mycket […]

Kommentarer inaktiverade.

