Häng med mig

6 Jun

I Halmstad tipsar Hanna på Söndrums bibliotek om författare som har skrivit många böcker. Och först ut är … jag!

”Visst är det underbart att hitta en bok som man bara inte kan lägga ifrån sig! Bara en sida till, och en till — tills man läst ut den… Vad läser man då!? Här får du tips på författare som har skrivit många bra böcker, så när man har läst ut en så tar man bara nästa från högen! Bra, va!? Först ut är: Mårten Melin! Jag har sett Mårtens namn lite här och där, dels som författare till barn- och ungdomsböcker, men även som manusförfattare i Bamse-tidningar. Han är utbildad bibliotekarie (så klart!) och håller i skrivarkurser och gör författarbesök i skolklasser.”

Sedan tipsas det i rask följd om Jävla Lucia, Jag är Love, Förvandlad, Jag är världen, Ett värmeljus i din skalle, Varm tass i mörkret, böckerna om Måns och Emma, Trasig, Aldrig förlåt! samt Jag är en häxa och Häxskolan.

Ja, tänk att jag är en sådan som skrivit ”många bra böcker”. Det är jag förstås glad över att någon tycker …!

