Påhittighet och lättläst

30 Maj

Och här bloggar Karolina om Jag är Love på Bubblan i bibblan:
”Jag gillade boken. Jag gillar nästan allt Mårten Melin skriver. Det är påhittighet och lättläst på en och samma gång. Karaktärer från Förvandlad dyker upp, men det här är verkligen en helt fristående historia. Jag gillar också att Melin är ordvitsig och att han driver lite med sig själv:
”Amor” stod det. Det namnet kände jag igen. Jag hade läst en bok som hette Amor attackerar eller Amor anfaller eller något sånt, om en kille som var kär i sin syrras bästa kompis. Eller jag hade inte läst ut den. Jag hatade böcker om kärlek”. Amor anfaller är nämligen en bok av herr Melin det med. Ha, ha! Dessutom är jag helt säker på att huvudpersonens namn, Love, är valt med tanke på att love betyder älska på engelska. Slutet bäddar för en uppföljare och inte mig emot!”

Inte mig heller!

%d bloggare gillar detta: