Kommande böcker om Love? Njaej …

22 Maj

Bokgalleriet skriver om Jag är Love:
”Den här ungdomsromanen är en introduktion av en mycket speciell pojke som får mycket speciella klasskamrater och jag kan bara tänka mig vilket smörgåsbord av händelser som ligger framför honom i de kommande (?) böckerna om Love. — Att använda kärleken som kraft när man skriver om en person, som likt en superhjälte ska lära sig att kontrollera sin förmåga, det är hur roligt som helst. Kärleken är temat, men ställer till med besvär och elände för huvudpersonen som är i yngre tonåren. Han befinner sig alltså i ett skede i livet när just kärleken kan kännas som svårast att förstå sig på och det är som bäddat för intriger. Roligt, sa Bill. Roligt var ordet, sa Bull.”

Njaej, det blir inte fler böcker om Love, men han är med på ett litet hörn i Pixis bok, som jag håller på att skriva just nu. Hella är också med, mer än jag tänkt mig, det går inte att hålla den tjejen borta från handlingen:

”Du är inte osårbar va?” frågade Hella.
”Jag kan blöda näsblod i alla fall”, svarade jag. ”Som du kanske minns.”
Hella skrattade inte. Hon öppnade dörren.
”Hur i helvete får man stopp på en sån?” hörde jag henne säga till sig själv.
Det var förstås mörkt ute men fullmånen lyste upp så gott den kunde.

