Tempostark och underhållande

12 Maj

Björn skriver på Bibli om Jag är Love:
”Mårten Melin har skrivit en lättsam bok som blandar vardagliga problem med övernaturliga händelser på ett självklart sätt. Boken är tempostark och underhållande och en bok som passar utmärkt för avkopplande sommardagar.”

Paula på Pricken gillar också boken:
”Ni som brukar be mig om ”en bra bok” och ni som läst mina boktips här på bloggen de senaste åren vet att en av mina favoriter är Mårten Melin. Mårten Melin är en väldigt produktiv författare som skrivit massa bra böcker. — Boken har tre saker som jag verkligen gillar:
1. Den utspelas på en internatskola, jag gillar internatskoleböcker (och filmer) väldigt mycket.
2. När vanliga barn upptäcker att de har magiska krafter (typ Harry Potter)
3. Lucia (från Jävla Lucia) Måns och Felicia (från Förvandlad) dyker upp även i Jag är Love. Jag älskar när en författare låter karaktärer från tidigare böcker komma tillbaka i nya böcker.
Kort sagt jag ser verkligen fram emot fler böcker om Monsterskolan.”

Och så till sist ett litet citat från Library Ninjas, den här gången om Jag är världen:
”Mårten Melin fortsätter att skriva rakt på, enkelt utan att vara utan mening. Träffsäkert och fint.”

