Barnboksprat pratar Love

23 Apr

Helena på Barnboksprat tycker om Jag är Love och det tycker jag om:
”Jag är Love
är en spännande, fristående fortsättning på serien om Monsterskolan och till min stora glädje gör Mårten Melin ett par blinkningar till tidigare böcker. Att Måns och Felicia från Förvandlad får vara med på ett hörn är förstås snudd på obligatoriskt, men en mycket glad överraskning är att även Lucia och Martin från Jävla Lucia blinkar förbi. Jag läser på Mårten Melins blogg att han funderar på att knyta ihop Som trolleri med den tredje boken i Monsterskolan-serien och det håller jag tummarna för! Jag gillar verkligen sånt! Nästa Monsterskolan-bok ska handla om Pixi, som kort introduceras i slutet av Jag är Love, och vi måste vänta ända till mars 2012 innan vi får läsa. Argh! Och tyvärr blir det den sista i serien.”

Det där sista stämmer ju. Jag vill skriva andra böcker sen. Men jag hoppas att du kommer att gilla dem också, Helena!

Idag har jag träffat elever i Höör och faktiskt läst små utdrag ur Pixi och eleverna lyssnade noga och ville höra mer. Sånt ger mig kraft att fortsätta skriva.

2 svar to “Barnboksprat pratar Love”

  1. Helena Ferry 23 april 2012 den 2:29 e m #

    Det kommer jag säkert!

  2. Helena Ferry 25 april 2012 den 1:31 e m #

    Och den där sista 2:an i 2012 är såklart en trea. Bara ser lite konstig ut. 🙂

Kommentarer inaktiverade.

