Pappa, var är du?

20 Apr

Tadaaa! Det här är omslaget till min och Jonas Andersons femte bok (Vera 3 + 4 kommer också i höst) som dimper ner i augusti. Visst ser det spännande ut? Det är en bok för de yngre läsarna och den är fullproppad med monster, så som bara Jonas kan rita dem! Oj, vad jag ser fram emot att hålla den här boken i min hand. Nypon förlag ger ut.

Kerstin på Ekerö skol- och folkbibliotek skriver om första boken om Vera:
En absolut lättläst bok om Vera. Händelserik, häftiga och färgglada illustrationer av Jonas Andersson som verkligen lyfter boken. Boken är värd att läsa, dock är första sidan lite hackig, det staplas upp en massa information och texten vill inte flyta på något vidare bra. Men det bättrar sig och blir en schysst historia om Vera.”

Igår minglade jag på Litteralund, jag träffade en massa trevliga författare (Martin Olczak, Niklas Krog, Moni Nilsson, Eva Susso, Erik Magntorn, Therése Granwald m fl), förlagsfolk och bibliotekarier. Det här jobbet är rätt så ensamt så det är trevligt att få komma ut ibland och träffa kollegor …

