Måns och Emma kommer tillbaka

17 Apr

I höst kommer den fjärde boken om Måns och Emma på Nypon förlag. Den heter Helt slut och det var Annette på Nypon som kom på den fiffiga titeln. Här är omslaget signerat Helena Bergendahl. Nästa vår kommer bok fem och hösten 2013 kommer den sjätte och sista boken om Måns och Emma. Här är ett litet utdrag ur bok fyra:

Men Nanna är där. På rasten kommer hon fram till mig.
– Var är Emma? frågar hon.
– Äh, säger jag och rycker på axlarna. Vi är inte ihop längre.
Först ser Nanna häpen ut. Sedan ler hon.
– Kom, säger hon.
Hon drar med mig en bit bort.
Bakom gympasalen stannar hon. Hon tar min hand.
– Det är ju jättetråkigt, säger hon. Fast …
Hon lutar sig fram.
– Då kan ju du och jag bli ihop! viskar hon.
Och så kysser hon mig på munnen.

 

