Jag är Mårten Melin

6 Apr

Nu när Jag är Love är släppt börjar det visa sig att en del redan har hunnit läsa – och skriva – om den också. Skräcködlan har gjort det. Och hon gillar boken, men inte bara den, utan också Förvandlad och Jävla Lucia:

”Jag gillar att vara tillbaka på en skola jag gillar och jag gläds åt att Måns och Felicia fortfarande är kära i varandra. Det känns som att träffa gamla kompisar! Tänk er då hur lycklig jag blir när Loves första kompis någonsin Hella, den första tjej hans kraft inte biter på, visar sig vara Lucias tvillingsyster och jag längre fram får träffa henne igen och får veta att hon och Martin fortfarande är tillsammans! Det är då jag blir så lycklig att jag vill ställa till med fest. Vilken present! Tack snälla Mårten Melin! Som jag ser fram emot nästa del i Monsterskolan-serien. Den kommer först nästa vår och skall tydligen handla om vampyren Adam. I väntan på den har jag två olästa böcker av Mårten Melin hemma; Amor anfaller (som Love har läst!) och Som trolleri. Hej påsklov!”

Tack snälla Skräcködlan för det! Jag tror inte du blir besviken på Som trolleri, jag leker med idén att knyta ihop den också med tredje Monsterskolan … vilket jag kanske inte alls gör. Vi får se. Barnens bokklubb kallar btw Jag är Love för superkul. Det var väl fint sagt.

2 svar to “Jag är Mårten Melin”

  1. Karin Cellton 06 april 2012 den 9:47 e m #

    Åh, knyt ihop! Så lovar jag att bokprata om dina böcker till döddagar.
    /Skräcködlan aka Karin

Trackbacks/Pingbacks

  1.   Jag är Love | Barnboksprat - 23 april 2012

    […] glad överraskning är att även Lucia och Martin från Jävla Lucia blinkar förbi. Jag läser på Mårten Melins blogg att han funderar på att knyta ihop Som trolleri med den tredje boken i Monsterskolan-serien och […]

Kommentarer inaktiverade.

