Måns och Emma går hem

22 Mar

Hanna på Söndrums bibliotek tipsar om Måns och Emma-böckerna Så sjukt kär och Kyssas typ:
”En alldeles underbar serie om den otroligt härliga känslan av att vara kär! Måns är sjukt kär i sin klasskompis Emma, men hur gör man egentligen för att bli ihop? Tänk om Emma inte är kär i Måns? Men tänk om allt går som man vill…? Detta är en serie tunna böcker med lite text och mycket luft mellan raderna.”

Den här serien verkar gå hem hos många, både hos de som behöver lättlästa böcker och de som inte alls behöver det! Jag är så glad att jag bestämde mig för att skriva ytterligare tre böcker om Måns och Emma, fast lite sorgligt att jag bara har en kvar att skriva … Fyran kommer i höst och femman under våren 2013.

Igår var jag på författarbesök i Bjuv, och då gick brandlarmet … Jag vet inte hur många klasser jag besökt sedan 2003, men att larmet gått har aldrig hänt tidigare! Under tiden som vi väntade ute (det var falskt alarm!) läste jag den tredje Måns och Emma-boken Läskigt nära. Eleverna stod stilla i vårkylan och lyssnade noga!

