Bästa barnboken

19 Mar

Min bok Förvandlad är nominerad till Barnens Romanpris. Följande är från SR:s webbsida:

”Den bästa svenska barnboken från 2011, för 11 – 13-åringar, röstas fram av en barnjury där sjätteklassarna i år, för första gången, är hämtade från två olika skolor. Och de nominerade böckerna böckerna är…

Min pappa är snäll och min mamma är utlänning av Emmy Abrahamson
Flyga högt av Katarina von Bredow
Förvandlad av Mårten Melin
I den tysta minuten mellan av Viveka Sjögren
Försöksdjuret av Marianne Strand

Barnjuryns livliga diskussioner om de nominerade böckerna spelas in och sänds i P1 den 25, 26, 27 och 28 juni klockan 11:03. I år avslöjas vinnaren i sändningen den 28 juni 2012 i Sveriges Radio P1. Välkomna att följa ett härligt läsäventyr för 11-13-åringar!!”

Min bok är den enda barnboken som är nominerad, de övriga böckerna är ungdomsböcker. Lite knasigt, tycker jag. Men kul att en lättläst bok är med, Försöksdjuret. Förra året var min bok Som trolleri nominerad. Då vann Stefan Castas Den gröna cirkeln.

2 svar to “Bästa barnboken”

  1. emma 20 mars 2012 den 7:58 e m #

    såg detta idag, GRATTIS!!!! Håller tummar!!

  2. Mårten 21 mars 2012 den 9:27 e m #

    Tack, Emma! Andra gången gillt …? Vänta, så heter det väl inte …? 😉

Kommentarer inaktiverade.

