Spännande, roligt och nördigt

15 Mar

Bokomaten gillar Förvandlad. Det är många som velat ha en fortsättning men här var nog första gången jag hört vad som efterfrågas. Och i nya Jag är Love får man veta mer om Simion, kattbugaren. Så jag hoppas Bokomaten blir nöjd med det! Så här skriver Bokomaten:

”Det är faktiskt både spännande, roligt och nördigt det här. Jag gillar´t men har några funderingar. Kommer det att komma en fortsättning tro? Boken är ny i år så jag har inte hört något än om någon eventuell fortsättning, men det är många spår som lämnas öppna när boken väl är slut. Visst, Måns har förstått vad han är och har hittat en kompis/tjej som hjälper honom att hantera sin speciella sida. Det är både lite romans på gång och kompisproblem på skolan. Lärarna har olika egenskaper och där har vi en sak som lämnas öppen. En av lärarna bugar enbart för Måns och Felicia, hans tjejkompis, men inte för de andra eleverna och han pratar så levande på historielektionerna att man nästan undrar om han varit med själv… Vem är han? Vad är hans speciella egenskap? Även om man kan ana så lämnas det lite för öppet i boken för min smak. Om det inte kommer en fortsättning förstås… Då är det bara bra att lämna vissa cliffhangers. På det stora hela gillar jag det dock. Lättläst, lagom spännande och lite intriger. Perfekt till en 11-åring som gillar böcker med mycket mystik. Och jag tänker spontant att det skulle vara drömmen om man på något underbart sätt förvandlades till shape shifter… ”

Det är inte bara Bokomaten som gillar Förvandlad. Men mer om det på måndag …

