Bok nummer 30

13 Mar

Jubileumsdags! Idag för bara en timma sedan har jag fått bok nummer 30 antagen! Hurra! Det är den femte delen i serien om Måns och Emma (det ska bli en till efter det) och den ska komma på Nypon förlag våren 2013. Arbetstiteln är Nästan nakna så det kommer säkert locka en och annan elvaåring … Så här låter det till exempel:

Jag går tillbaks till Emmas rum. Och stänger dörren. Emma sitter i sängen. Hon ler.
– Ska vi försöka en gång till?
Med vadå? vill jag fråga. Men jag gör inte det.
Jag kliver upp till henne. Vi sitter på sängen. Och kysser varandra. Det är förstås härligt. Fast jag är väldigt nervös. Jag vet inte riktigt vad Emma vill.
Hon tittar på mig.
– Det är lite orättvist, säger hon. Att jag ska ha tröja men inte du.

Spännande, va? Och så kan jag berätta att jag skickat in två nya Veramanus till förlaget också, Häxspegeln och Häxkonster. Att den första titeln aldrig använts av någon är obegripligt. Men bra för mig!

Ett svar to “Bok nummer 30”

  1. Jonas 13 mars 2012 den 2:47 e m #

    Oj, oj oj. 🙂

Kommentarer inaktiverade.

