Nedräkningen har börjat …

28 Jan

… till publiceringen av min sista Bamseserie. Det här är hämtat från senaste numret av björnens tidning. 21 februari är det dags! Det är Adam Blomgren som tecknat. Tack för det!

Serien skrev jag för tre år sedan och är baserad på en textberättelse jag skrev några år tidigare till tidningen Bamses Äventyr nr 1. När jag tänker på det påminner den lite om en episod i min nya bok Häxskolan

3 svar to “Nedräkningen har börjat …”

  1. Linda 28 januari 2012 den 10:45 e m #

    Hur vet du att det är absolut sista? Det går väl alltid att skriva ett till, en annan gång, eller en annan, och så vidare … Om det fortfarande är roligt eller om det kan kännas roligt igen. Gillar också dina Bamse.

  2. Mårten 28 januari 2012 den 11:05 e m #

    Hej Linda! Bamse känns väldigt mycket som ett avslutat kapitel för mig. Jag har mycket annat att göra! Men kul att du gillar dem, förstås! Och det ligger ju ett allra, allra sista mårtenmanus (på 20 sidor) kvar på Bamseredaktionen som jag tjatat om tidigare här på bloggen. Men det tror jag aldrig kommer att tecknas upp, än mindre publiceras … Ha det bra!

  3. Thomas 04 februari 2012 den 11:15 e m #

    Det blir ju lite av ett collector’s item-nummer då, det ska jag köpa! Dessutom gillar jag Adam Blomgrens Bamse så det ska bli skoj att se/läsa.

Kommentarer inaktiverade.

